2010-10-19: Rödluvan, Askungen och... och... ... Den Enarmade Banditen?


"Idag sågs Den Enarmade Banditen på promenad tillsammans med Rödluvan i Kvisthamras villakvarter. Väl hemma möttes de av ingen mindre än självaste Askungen."

Låter som något hämtat ur en kombination av en sagobok och en kvällsblaska, eller hur? Nu hoppas jag att jag i alla fall har fått någon att undra vad det egentligen var frågan om...

Jo, så här var det: För en stund sedan beslöt Perla och jag mig för att trotsa höstrusket och ge oss ut på en kortare kvällspromenad. Kvällen till ära blev det premiäranvändning för Perlas höst- och vintertäcke, och det visade sig att Perla definitivt var hundarnas look-alike till Rödluvan. (Döm själva av bilderna...) Promenaden var riktigt mysig trots regn och småblåst, och inte blev det sämre av att vi blev mötta av självaste Askungen när vi kom hem(!). I mitt stilla sinne började jag tänka att detta verkligen verkade utveckla sig till en helt sagolik kväll... Men i så fall, vem var då jag i kvällens saga...?

Jo, efter ett tag kom jag på svaret: Den Enarmade Banditen... ;-)




Little Red Riding Hood...




...mottages varmt av Kvisthamras egen Cinderella!




Och vem det här är behövs väl knappast förklaras?





... så var sagokvällen slut! :-)


Kommentarer
Postat av: Cissi

Underbart darling :D

2010-10-19 @ 22:10:21
Postat av: Katarina Uggla

Snyggt täcke syrran! Själv har jag ett mer rallybetonat täcke som i princip är självlysande, det ser mycket häftigt ut när jag springer fort som vinden! Försöker övertala matte till att jag ska få en egen husvagn att hänga i med släkten på träffen i sommar... Ska bli skoj att träffas!! Snabba tasshälsningar Scilla med resten av flocken

2010-10-21 @ 13:04:16
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0