2010-10-31: Avslutning på valpkursen


Jaha, så var valpkursen avslutad då. Lite vemodigt, men de flesta ekipagen kommer att följas åt till unghundskursen, som börjar redan  om tio dagar, så det gör ju avslutet betydligt mildare. Idag fick vi öva att promenera med respektive hund lös förbi allehanda störningar, och det gick verkligen SÅ himla bra! Efter det blev det övning av kommandot stanna kvar under störning, och även detta gick galant, liksom det inövade cirkustricket.

Sedan kom det moment som INTE gick särskilt strålande, utan snarare tvärt om: Alla fyra valpar/unghundar som deltog under dagens träff fick leka gemensamt, och vi ägare skulle sedan kalla in våra respektive hundar. Det gick bra för två av ägarna, men för oss andra gick det inte alls. Perla och Diesel (som alltså är den vita herdehunden) hade fruktansvärt roligt tillsammans, och struntade högaktningsfullt i sina båda mattar... Just snygg avslutning på kursen! Men, men, det är bara att ta skeden fint i mun, eller hur man brukar säga, och inse att detta helt enkelt är något vi behöver öva mer på, så Mija (som Diesels matte heter) och jag bestämde träff redan på onsdag för att helt enkelt anta utmaningen.

Sammantaget kan jag i alla fall säga att jag är mycket glad att jag anmälde oss till kursen. Perla går nu prickfritt i koppel, samt är jätteduktig på att även följa direktiv lös; hon lyssnar perfekt på vänta, sakta, hitåt och stanna. Och även kom hit när inte Diesel är i närheten... ;-)

 

 

Här syns mitt och Perlas diplom (läs gärna VÄL genomförd valpkurs ;-))...

 

...och här syns en (efter kursen) trött Prinsessan på Ärten!

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Grattis syrran! Snyggt diplom! Jag har framfört till min matte att jag oxå vill ha duktighetspapper att hänga på väggen. Katterna hängde genast på. De kräver guldram på sina.Vilka sambos man får stå ut med va!! Förresten så kan jag snart springa som jag vill igen, mitt ben gör inte alls ont!!

2010-11-04 @ 20:53:25
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0