2010-09-13: Perla i pärlor och vackert höstljus...


Så var det dags igen - jag kunde bara inte hålla mig längre: Perla har för ovanlighetens skull fått ett nytt halsband... Denna gång, passande nog, ett med pärlor. ;-) Jag är så väl medveten om hur otroligt onödigt detta är, men har man som jag gått och velat haft hund i tio års tid så finns det liksom ett uppdämt behov av allt möjligt! Onödigt eller inte, fin blev Perla i alla fall (för allt klär ju en skönhet, och i alla fall i mina ögon är det just vad hon är)!

Passade också på att fota lite höstljus över Kvisthamraviken på kvällskvisten, och kom att tänka på raderna Det är vackrast när det skymmer. All den vishet himlen rymmer (av Pär Lagerkvist) - har alltid tyckt om och hållt med om detta, och just ikväll var ljuset sådär nästan på gränsen till magiskt. Tyvärr kommer det inte riktigt fram i bilderna, men jag tror i alla fall att man kan ana att det var en mycket vacker kväll.


Här kan man snacka om att se fisförnäm ut

- som Perlas gammelmatte Marie Sandberg

mycket passande skrev på sin blogg härom sistens! :-)

 

Här är Perla jätteduktig och ligger kvar på kommando tills jag fotat färdigt!

 

Kvällsvy från balkongen...

 

... över delar av Kvisthamraviken.

 

Pär Lagerkvist

Det är vackrast när det skymmer (ur I stället för tro (1919))

Det är vackrast när det skymmer.
All den kärlek himlen rymmer
ligger samlad i ett dunkelt ljus
över jorden,
över markens hus.

Allt är ömhet, allt är smekt av händer.
Herren själv utplånar fjärran stränder.
Allt är nära, allt är långt ifrån.
Allt är givet
människan som lån.

Allt är mitt, och allt skall tagas från mig,
inom kort skall allting tagas från mig.
Träden, molnen, marken där jag går.
Jag skall vandra -
ensam, utan spår.


 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Vackra ord, vacker Perla och vackert halsband:-). Vad mer kan man begära när man läser sista bloggen för kvällen:-). Natti natti och krama och pussa Perla från gammelmatte och tossiga Whippet-gänget hemmavid:-)

Kram kram

2010-09-14 @ 00:04:56
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Carin

Perla tackar för pussen! :-)

Kram!!!

2010-09-17 @ 21:22:14
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0