2010-09-19: Valpkurs, tredje gången gillt!


Så har vi då varit på valpkurs igen. Måste säga att det blir roligare och roligare för varje gång som går, både för att det går bättre och bättre och för att man nu har börjat lära känna de andra kursdeltagarna, vilket gör att i alla fall jag känner mig mer avslappnad.

Idag har vi tränat på att leda hunden med rösten med och utan koppel, och Perla och jag fick riktigt mycket beröm för hur bra vi kommunicerade med varandra, vilket kändes nästan löjligt bra! Man bryr sig ju liksom så himla mycket om att kontakten mellan oss ska bli så bra som möjligt, och när man då får kvitto på det utifrån så kan jag inte hymla med att man faktiskt blir stolt som en tupp. Vi övade också inkallning, och även där fick vi beröm för kontakten oss emellan. Jenny sa att hon nästan inte hade kunnat hålla emot (fast nu skulle hon ju inte det, men ändå) Perlas lite dryga tio kilo när jag ropade på henne, så motiverad var hon att komma! Jag är så grymt stolt över vår fina, lyhörda och kärleksfulla lilla hund!


Nu ligger Perla och tar igen sig efter kurstillfället,

och ser så där lite fisförnäm ut (som hon är så bra på!). ;-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0