2010-09-24: Tankar om tid


Idag har Perla anslutit sig till vad jag uppfattar som whipparnas egen klubb, nämligen "sov-bekvämt-i-konstigast-möjliga-positions-klubben". Tror att ni förstår vad jag menar när ni ser kortet.

Jag har också försökt mig på en liten huvudstudie under eftermiddagen, men tyvärr var belysningen lite för svag, så korten blev lite grynig och oskarpa - synd, för jag tycker att "vinklarna" var ganska lyckade annars.

I övrigt kan jag berätta att veckan har gått oerhört SNABBT för hela familjen, det känns som att man bara hinner blinka mellan veckorna. Jag upplever att jag har två "lägen", nämligen 1.) att det är fredag kväll (igen!), eller  2.) att det är tisdagskväll (igen!). Den ena kvällen avslutar jobbveckan, och den andra ledigheten. Antagligen behöver jag lite ställtid just där, där veckan så att säga ändrar karaktär, och stannar väl därför upp så pass att jag hinner märka att det åter igen har gått tre-fyra dagar sedan jag sist reflekterade över var jag befann mig rent tidsmässigt.

Någon som känner igen sig? Det sägs ju i och för sig att tiden går fort när man har roligt, och det HAR jag ju  verkligen (oftast) så väl på jobb- som på fritid. Men lite otäckt är det ändå att tiden bara rusar iväg...


Vissa har i dessa bråda dagar så ont om tid att de inte

ens hinner lägga sig ner ordentligt innan de somnar...

 

http://publishme.se/1378552/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body

... medan andra tydligen har tid (eller TAR sig tid!)

att ta hela fotoserier av whippethuvuden...

 

... men en sak är i alla fall säker: Hösten är här, och det är hög tid

att njuta av de sista blommorna! Dessa tog jag in i dag

för att inbilla mig att sommaren nog ändå inte är riktigt slut... ;-)

 

 

Kanske skulle Kitty kunna hjälpa mig att hålla rätt på tiden?

Det hävdar i alla fall Viola bestämt...



Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Hej på er! Bilden på Perla sovandes hängande är helt enkelt en bild som man får en gång i livet. Den platsar i någon hundtidning. Tidningen Härliga Hund publicerar bilder. Flera borde få ta del av den helt ljuvliga bilden tycker jag.



Hälsningar

Olga

2010-09-29 @ 21:10:59
URL: http://tantolga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0