2010-09-30: Lite gott och blandat (med många rosa bitar)!


Så var det dags igen då: Häromdagen skådade jag (åter) ett halsband som jag bara inte kunde motstå (ännu en gång). Det var svart med en alldeles underbar rosa blomma på. Handsnidat (säger man så?) var det, till ett överväldigande vettigt pris. Nästan oförskämt billigt faktiskt, särskilt i förhållande till kvalitén (vilken verkligen var alldeles utmärkt, märkte jag när jag fick hem det). Nu är det kanske någon som tänker att Perla redan har fler halsband än hon typ kan göra av med under en livstid??? I så fall är den personen inte ensam...

På jobbet skojas det (och jag säger skojas istället för skämtas, för det görs med MYCKET hjärta) i stort sett dagligen om vad jag har gjort för nya inköp till Perla. Och till och med Sander tycker att det kan räcka med halsband till vår fina lilla vovve. Men, och jag säger det med ett stort "M", tycker man att man har i särklass världens sötaste, finaste, klokaste och snällaste hund så vill man gärna skämma bort henne på alla möjliga sätt. SÅ DET SÅ! :-)




Perla ligger nu helt still tills jag ger nytt kommando...




... vilket är mycket praktiskt när man ska fota!


Och slutligen: Olga gillade bilden på Perla som halvstod och sov, och tyckte att jag skulle pröva att få den publicerad i någon tidning, exempelvis Härliga Hund. Och jag tror faktiskt att jag ska göra ett försök, för jag gillar själv också just den bilden!




Favorit i repris: Bilden som Olga gillade.


Det var allt för idag, tyvärr kommer det nog att dröja lite extra länge tills jag skriver nästa gång, för kommande vecka blir verkligen hyperintensiv. Jag lovar dock att höra av mig så snart jag bara hinner, så ge inte upp, bloggandet will continue!!!
(Om än med en liten paus på kanske si så där en vecka.) ;-)




Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Från ett fladdermusöra till ett annat- vilka snygga halsband du har syrran! Själv har jag ett något mindre utbud att välja mellan när promenaden närmar sig... Brukar låna lillmattes fjäderboa ibland men har inte lyckats smuggla med det ut i skogen än!! Du har väl kollat in mig på gammelmattes blogg igår? Snyggt foto eller hur? Slick från Scilla

2010-10-03 @ 18:40:12
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0