2011-02-16: Idag är det ingen vanlig dag...



... idag är det Perlas födelsedag! Hurra, hurra, HURRA!!!
Grattis hela Mibisan´s Tulpankull som idag fyller ett år!!! Tänk att det idag är nästan ett år sedan jag såg Perla på bild för första gången, och pratade med Marie, som jag genast fick ett så oerhört positivt och gott intryck av... Å vad tiden har gått fort, och så självklart det känns att Perla finns här hos oss, och liksom alltid har  funnits här. Hon bjuder oss på så mycket kärlek och skratt varendaste dag, och jag kan helt ärligt säga att hon faktiskt bidragit till hela familjens välmående!

Någon uppvaktning har det inte blivit än, men så snart barnen kommer hem från skola och dagis blir det paket till födelsedagsbarnet! Att jag är hemma så tidigt beror på att jag är vrålförkyld, och därför valde att jobba hemifrån när jag var klar med mina undervisningstimmar... Hur som helst utlovas bilder från firandet i kommande blogginlägg! :-)



Perla och Sander, min och min sambo Jimmys son (7 1/2 år) fann verkligen varandra!

♥ Perla då...

 

...och Perla nu; ett år idag!

 

 

Så sist, men inte minst: Perlas present!

Men schhh, säg inget till Perla,

det ska ju vara en överraskning så klart... ;-)

 

 

 

Och så blev det ett tillägg så här nästan på en gång:

 

När det var dags att vittra brevlådan visade det sig nämligen att världens goaste och omtänksammaste gammelmatte Marie hade skickat en födelsedagspresent till Perla (som självklart också var från mamma Tikka). Har någon hört något gulligare? Hur paketet och paketöppningen såg ut syns på bilderna nedan, liksom vad som gömde sig i paketet!

 

 

Paketet från Marie och Tikka...

 

... gemensam paketöppning...

 

... och slutligen, i STORT format, för att göra motivet rättvisa:

Perla i den fina rosetten hon fick från gammelmatte och mamma!

På baksidan stod exakt födelsetid (10.30) samt födelsevikt (276 gram).

♥ Helt otroligt omtänksamt! ♥

 

Present numero dos, som även den blev uppskattad!

 

Och slutligen två nyklippta och fina barn!

 


... och NU tror jag i alla fall att det är färdigrapporterat

från födelsedagsfirandet! ♥


 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Än en gång STORT GRATTIS och BLÖT NOSPUSS från gammelmatte och mamma Tikka:-)

Vad skönt att den lilla presenten kom fram idag! Jag hoppas att dom andra valparna oxå hunnit få sina med posten:-)

Kram kram (bilder på nyfödda tulpaner på min blogg idag).

Marie och Whippetligan

2011-02-16 @ 18:56:15
URL: http://mibisans.se
Postat av: Egen kommentar

Då ska jag gå in på din blogg och njuta och minnas...

Kram från hela familjen!

2011-02-16 @ 18:58:05
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Tja`ba da sisterhood!! Då börjar vi tydligen närma oss vuxenlivet, få en "mognad" liksom, eller??!! Nä, skulle inte tro det!!

Ha det gott! Svansvift från Scilla

2011-02-16 @ 22:00:48
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Cissi

Grattis till Perla! Och jag måste säga att Marie imponerar, jag tror INTE det är många "gammelmattar" som skickar paket till sina sålda vovvar på ettårsdagen! Wow :)

2011-02-16 @ 22:06:16
Postat av: Olga Sandlund

Ingen vanlig da det är födelseda ta da! Förtjusande fröken Perla tänk att hon gått och blitt ett år! Hon ser närmast lite undrande ut på bilderna. Hon kanske inte riktigt förstår hur märkvärdigt det är att fylla ett år. Tur att hon har två fina supportrar en lillmatte och en lillhusse som kan hjälpa till med paket. Härliga bilder från alldeles märkvärdig dag. Varma hälsningar och GRATULATIONER kommer från Harry, Greta, Violet och Märta-Mai i Motala

2011-02-16 @ 22:48:58
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Perla

Man tackar så hjärtligt för alla gratulationer! (Jag hoppas att ni uppmärksammar det stilfulla språket, man vill ju inte gärna slänga sig med barnspråk nu mera...) ;-)

Pussar och vilda whippetsprång (för sådana kan man väl ändå aldrig bli för gammal för?) från Perla!

2011-02-17 @ 19:26:54
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0