2011-02-22: Någon vakar över mig...


... och denna någon är Perla. Jag har varit toksjuk i drygt en och en halv vecka nu, med feber, hosta och andningssvårigheter. Detta har onekligen oroat Perla mycket, då hon under denna tid knappt vikt en millimeter från min sida. I vanliga fall fördelar hon sina gracer förhållandevis jämnt över oss familjemedlemmar, men så är icke fallet nu. Hon ligger hos mig i sängen oavbrutet, och då och då ger hon mig en slick eller putt för att liksom kolla av att jag är OK. Fascinerande att även få se denna sida av vår lilla hund, och jag kan säga att jag nu har ytterligare förståelse för uttrycket Hunden är människans bästa vän.


Perla försöker emellanåt roa sig själv så gott det går,

eftersom ju matte tyvärr bara inte orkar...

♥ ♥ ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Så gullig hon är lilla Perla:-). Men det ligger en Whippet varmt om hjärtat att trösta och stötta en sjuk familjemedlem! Och värme får hon tillbaka, vilket är det bästa en Whippet vet!

Tusen tack för MMS:et:-). Jättegullig bild - verkligen!

KRYA PÅ DIG CARIN! Det är en direkt order från Perla's gammelmatte!

Kram kram

Marie

2011-02-22 @ 17:54:37
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Oh vad jag känner igen detta beteende! Jag har en whippet som gör på det viset och det är Violet. Hon stöttar både människor och sina hundvänner genom att lägga sig tätt intill och sympatisera. När Greta är rädd för åskan lägger sig Vajjan tätt intill henne och stöttar henne. Violet nosar sig fram till minsta sår, t ex på mitt ben eller faktiskt så hittar hon fästingar på de andra och visar mig genom att hon går dit och sniffar och pussar på fästingstället. Hon är den lilla sjuksköterskan i familjen brukar jag säga. Tänk att ni också har en liten syster yster Perla att glädjas åt och tanka hälsa och livskvalitet ifrån. Hoppas du kryar på dig snart lite med Perlas hjälp – människans bästa vän. Hälsningar Olga i Motala

2011-02-23 @ 09:57:37
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Ytterligare något syrrorna har gemensamt! När vi skickade vårat första mail och presenterade oss för gammelmatte Marie så skrev min dotter att hon ville ha en hund som kunde vara en filt när hon var förkyld.... Och precis en sådan fick vi!! Det glädjer mig att du har så gott sällskap för då blir du snart frisk igen!

Kram från Nina tröstande pussar från Scilla

2011-02-25 @ 19:32:43
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0