2011-02-28: Promenad och bautaråtta


Idag har jag promenerat för första gången sedan Influensan med stort I slog till. Tjugo minuter orkade jag promenera tillsammans med Perla, sedan tog svetten och utmattningen över. Men skit samma, Å SÅ SKÖNT DET VAR ATT KOMMA UT IGEN!!! (Perla har självklart varit ute med både husse och lill-husse medan jag har varit sjuk, men det är helt klart så att det är jag som bjussar på de längre promenixarna här i huset.) Hälften av tiden gick Perla okopplad, och hon fick då träna kommandot sakta, vilket i praktiken för mig och Perla betyder att hon ska hålla sig bakom, strax intill mig. Det gick kanon, och Perla var så uppmärksam! När vi sedan kom hem till vår lilla återvändsgata löste jag henne från kommandot (vilket jag alltid gör när hon har varit duktig på promenaden, och det är hon faktiskt nästan jämt), och hon fick sträcka ut på riktigt whippetvis. Hon ser så oerhört härlig ut när hon gör detta, hon springer runt, runt, runt mig i någon slags kombinerad race- och bockstil. Det är mycket svårt att förklara stilen, men för den som har sett syster Saras språng kan jag säga att Perlas påminner en hel del om dessa!

Sedan kan jag också berätta att det händer konstiga saker här i huset. Jag misstänker att den där bautaråttan som bodde (eller bor?) i Perlas gammelmatte Maries hus antingen har flyttat hit eller har släktingar här i Norrtälje. Vi har nämligen en hel del söndertuggade hårsnoddar i huset som Perla hittar och kommer och lämnar hos mig, men det konstigaste hände ändå igår morse: Jag hade gjort två ostsmörgåsar som jag hade lagt på köksbänken, men till min förvåning låg där plötsligt bara EN! Jag vet inte riktigt vad jag hade gjort, antagligen hade jag hjälpt Sander och Viola med något, men hur som helst, när jag äntligen skulle sätta mig ner och äta min efterlängtade frukost var alltså 50% av den upplöst i det blå... HUr kan detta ha gått till? Jag har INGEN ANING, barnen hävdade med bestämdhet att de var oskyldiga (och det tror jag på, då de redan var proppmätta efter sin frukost en kvart tididgare), Jimmy låg och sov, och Perla... Nej, inte kan det väl ha varit Perla? Hon såg så oskyldig, så oskyldig (och ganska mätt och belåten, hrm) ut - så det måste ha varit en bautaråtta även här...


Perla alias Fröken Oskyldig

 

Det vackra vårvädret vi har i Norrtälje

 

 

Närbild på det vackra vårvädret

 

Mina fina stövlar som jag verkligen inhandlat till superfyndpris!

Marie påpekade att det verkligen var min och Perlas färg,

och nu är det bevisat - kolla bara matchningen med halsbanden...

Supersköna är de dessutom!

 

 

Och så en liten stillsam begrundan från min sida:

Hur ser den ut egentligen, den där bautaråttan?

Kanske så här?

 

Eller så här?

 

Eller kanske till och med så här...?

 

Jaa, jag vet verkligen INTE vem det är som stökar runt i vårt hus

- tips mottages tacksamt, så man vet vad man ska hålla ögonen öppna efter... ;-)

 

Ha det nu riktigt gott i "vårvädret"

önskar Carin, Perla och resten av familjen!

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Haha, kan inte annat än skratta åt att Mibisan's bauta-råtta har släkt som flyttat till Norrtälje:-). Vad gäller "looks" på densamma så tror jag bestämt det är den "blå tecknade råttan" du hittat bild på ovanför som är den skyldige;-).

Blå blå är kärleken......... Så blå att man bara inte för sitt liv kan tro att det är en blå Whippet-tös som gjort såna rackartyg. Nejdå - sånt gör inte "Mibisanare". No way...... (nejdå jag har INGA fingrar i kors bakom ryggen nu - hmpff).

Kramis

Marie och blåa syster yster Sara som är så långt ifrån en blå hungrig råtta som tänkas kan(haha).

2011-02-28 @ 21:46:34
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

"Himlen är oskyldigt blå…" heter det i visan med Ted Gärdestad. Jag tror att bokstäverna i, m och l i himlen ska bytas ut mot u, n och d för då låter det så här: "Hunden är oskyldigt blå…" då kan det ju inte vara en blå hund som är boven. – vilket härmed är bevisat!

Dessutom har jag hört att rosa är vårens färg i år – tack för att ni puschar för vårens ankomst!



Varma Hälsningar Tantolga med hundvänner i Motala

2011-03-01 @ 09:15:01
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Råttor inomhus har vi inga men däremot bävrar utomhus. Det ligger söndergnagda pinnar på vår trapp( bara på vår trapp) och utskitna( ursäkta ) kottar lite var stans utmed våra promenadvägar. Bäverspåren rusar ibland iväg( tycks det mig) hack i häl i rådjursstekspåren. Har frågat Scilla om hon vet något om bävrar i Hälleforsnäs eller råttor i Norrtälje men hon ser så oskyldigt blå ut....

Skönt att du mår bättre nu, trä ner fötterna i dina supersnygga stövlar och känn hur kraften( och kanske våren) återvänder...

Kram Nina och den blå änglasläktingen Scilla

2011-03-01 @ 12:00:10
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0