2011-01-08: Glömda bilder


Idag blir det ett kort inlägg ordmässigt, men desto fler bilder. Jag gick igenom kameran och såg en del bilder som jag nämligen tyckte var värda att dela med sig av! ♥

Veckan har förflutit utan några större katastrofer, ja den har rent utav varit riktigt trevlig. Igår var jag och Jimmy och såg Romeo och Julia på Göta Lejon, och jag tyckte att uppsättningen var riktigt bra. (Tack Jimmy för julklappen!) Allra bäst var en kille som hette Anton (kommer ej ihåg efternamnet), som spelade Mercutio - där tror jag att vi har en stor stjärna på inkommande! Perla var hos Monica, Don och Nalle under tiden, och barnen hos morfar och mormor. Bra att kunna sprida ut "småttingarna" på lite olika ställen! Tack allihop för hjälpen!

Vad det gäller Perla kan jag berätta att hon i likhet med sin syster Scilla nu kommit in i tonåren, även om det för Perla närmast yttrar sig som att hon skulle ha kommit upp i den senare pensionsåldern. Hon har nämligen stundtals börjat höra väldigt dåligt... Allra värst verkar det vara med hörseln då vi är ute och Perla har fått nys på någon härligt spännande doft i snön - då verkar det nästan finnas behov av en hörapparat... ;-) Nä, skämt åsido, ibland VILL man bara inte höra på matte, utan pröva sina egna vingar (eller snabba whippetben i detta fall)! För det mesta lyssnar hon dock riktigt bra, trots alla frestelser - tror att vi får lite återbäring på den träning som vi har lagt ner där.


Vioa i sin tjusiga julklänning!

 

Sander med en av sina absolut mest älskade julklappar - en egen kamera!

Kanske är det hans tur snart att börja fota till bloggen!?

(Och kolla gärna Perlas snygga fotomin i bakgrunden!)

 

Tant Madeleine (som beviserligen inte är ett dugg tantig!)

och Viola pysslar med julklapparna V fick av T M.

 

Någon som blir sugen...? Den otroligt fina jultårtan

som min kära vän och kollega Cissi bakade till oss!

(Den var dessutom lika god som den ser ut att vara...)

 

Bästisar!!!

 

Här har jag lyckats sansa de unga tu, för att få med dem  på bild

- inte alls lika kul tycker Perla. Ansiktsuttrycket säger väl det mesta?

 

♥ Ha det riktigt gott tills vi hörs igen! ♥

 


Kommentarer
Postat av: Katarina Uggla

Scilla och Perla är så lika i kroppen så du kan aldrig ana! Försökte mäta hennes höjd idag och det verkar som om den unga damen är hela 51 cm... Fast så är det med tonåringar, de ränner iväg på höjden!

Kram Nina

2011-01-08 @ 18:50:37
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Egen kommentar

Kul att höra - riktiga skönheter båda två alltså! ;-) Ska försöka mig på att mäta Perla också (så snart jag hittar måttbandet,hrm) så återkommer jag med besked om hennes ungefärliga höjd.

Kram från Carin!

2011-01-08 @ 21:35:38
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie S

Så härligt att läsa och se bilderna:-). Jag tror dock att syster Sara har rekordet i höjd (hon är nog närmre 52 cm...... (Hmmmm - skratt). Men det bådar gott för att bli en snabb tik på banorna framöver, men undrar om inte syster Scilla kommer bli snabbare?. Perla ser ut att må så himla väl och Ni tar så himla fint hand om tonåringen! Men trots deras - i denna ålder - egna påfund såsom tex temporär hörsel-nedsättning mm, så lovar jag att det går över, men jag garanterar inte vilket år (skratt). Just nu kan jag förtälja att mamma Tikka har varit med nosen i diskhon och plockat upp två gafflar samt en stor sked som jag för en stund sen hittade i sängen... Jodå - även dom äldre kan vill jag lova! Ha det gott och tack för lyckönskningarna inför lilla Tysklands-trippen:-).

Kram och pussa Perla från gammelmatte så gott!

Marie och Whippetligan

2011-01-08 @ 23:49:48
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Bästisarna ser ju verkligen härliga ut tillsammans. Violas fina klänning blir man ju bara så avundsjuk på. Söt klänning på söt Viola. Lite nyfiken blir man på Sanders bild. Vem fastnade på den månne?



Ha det gott! Tantolga i Motala. Märta-Mai hälsar att hon gärna skulle vilja busa med Perla hon också.

2011-01-09 @ 11:40:48
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Egen kommentar

Marie: Härligt att höra att toket och buset förhoppningsvis stannar kvar hela livet - för mest av allt är ju alla upptåg väldigt charmiga...

Olga: Ja, det var faktiskt JAG som fastnade på Sanders foto - han har nu dokumenterat det mesta här i huset! ;-)

Och slutligen Perlas höjd (som sannerligen inte behöver stämma exakt, för jag tyckte det var jättesvårt att få till måttet): 48 cm över havet mäter "minstingsyrran". Liten men naggande god, eller hur är det man brukar säga?

Kram från Carin!

2011-01-09 @ 18:21:18
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej Carin!!

Du kan inte ana vad jag saknat er!

Vi har letat och sökt efter vart ni tagit vägen. Efter mycket detektivarbete så fann jag att ni bor i Norrtälje, men inget telefonnummer eller mailadress. Därför har jag tänkt skriva ett gammalt hederligt brev, men det har inte blivit ännu.

Men maila gärna mig!

Min mailadress är mitt [email protected]



STOR kram till er allihop!

/ Erika.

2011-01-09 @ 20:01:25
Postat av: Katarina Uggla

Kul att veta hur stora (på ett ungefär) som syrrorna är. Min mätning av Scilla är på intet sätt millimeterrättvis men jag tror att det stämmer hyfsat bra... Och vad gäller snabbheten så får väl framtiden utvisa vems ben som är kvickast att göra klo-räls efter trasan!!

Kram Nina

2011-01-10 @ 09:39:03
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0