2011-07-05: Jag trivs bäst i öppna landskaaap...


I lördags var jag och barnen på morfar och mormors land. Jättemysigt tycker barnen, och hundarna också vill jag lova! Mormor och morfar bor nämligen på en liten ö helt fri från bilar och vägar, så det är bara för hundar och barn att springa fritt dit benen bär dem - kan det bli bättre!? Även vi vuxna uppskattar självklart detta lugn (om än av lite andra skäl än att att kunna springa fort som bara attan); det är ju nämligen väldigt lätt att komma ner i varv och koppla av när man får lite avstånd den vanliga civilisationen.

En nackdel finns det dock med ön, ett otyg som de flesta människor tycker riktigt, riktigt illa om, nämligen fästingar. Stockholms skärgård är ju tyvärr full av dessa små smittospridande parasiter, och i år verkar det tyvärr vara ett riktigt fästingår. Perla hade efter ett knappt dygn två fästingar, vilket jag i normala fall skulle ha betraktat som ganska många - men det var innan jag hade kollat igenom Luna... Hon hade inte mindre än åtta stycken!!! Jag vet ju att det är så att fästingar tycker mer om vissa människors doft än andras, och uppenbarligen verkar det vara likadant med deras inställning till olika hundar - och tyvärr verkar Luna enligt fästingarna vara fantastiskt väldoftande. Inte är det väl ofta man kan säga att man önskar att hunden hade doftat mer äckligt...? ;-)





Sander och flickorna leker tillsammans på gräsmattan.




Luna vilar framför Klätterhortensian...




... precis som Perla.




Men mest gillar flickorna att leka.




Så det gör de ofta!




På upptäcksfärd framför sjöboden.




... nära haaavet vill jag bo!





(Fast gärna utan dessa otäckingar som grannar då...)




Kommentarer
Postat av: Olga Sandlund

Hej Carin och Co! Så fantastiskt mysigt det ser ut på ön där ni bor! Jag har också en hund som drar till sig fästingarna och det är Greta och det beror nog på att hon är så söt och god. Vilken härlig miljö för barn och hundar att leka i och även vuxna bevars. När blir man för gammal för att leka? Så lika dom är flickorna jag slutar aldrig förundras över det för dom är ju inte ens släkt vad jag kan förstå. Varma sommarhälsningar till er alla i det öppna landskapet från Olga

2011-07-06 @ 22:26:57
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Hej Olga!



Nej, naturligtvis har du rätt, man bli aldrig för gammal för att leka!!! Och du har också rätt gällande släktförhållandena mellan Perla och Luna, vilka är att betrakta som icke-existerande - och trots detta har de näst intill identisk teckning... Riktigt märkligt faktiskt, och jag tog det som ett tecken på att Luna skulle vi verkligen ha!



Varma hälsningar från Carin!

2011-07-06 @ 23:13:47
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Marie Sandberg

Nej - släkt är dom inte alls, men lika som (blå)-bär:-). Härliga bilder och vilken underbart avkopplande miljö - på en ö - vid en sjö:-).

Jisses - nu blir jag imponerad av mig själv på riktigt! Vilket rim jag fick till:-)

Kramar till er allihopa på ön!

Perla's uppfödarmatte Marie

2011-07-06 @ 23:18:46
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Carin

Ha, ha, vilken poet du är Marie, eller för att fortsätta på din rim-ramsa: Vilken MÖ! <3



Många kramar från Carin!

2011-07-06 @ 23:21:48
URL: http://springpearl.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Svar: Tack Carin! Hoppas också att det blir bättre snart, även fast det faktiskt känns rätt okej nu.

Men den bästa vänskapen ska ju klara sig genom tuffa tider, så det kommer den nog göra också :)



Många kramar!

Alexandra

2011-07-12 @ 20:36:29
URL: http://alexandradanneil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0