2011-03-15: Träning i LJUS!


Ikväll har jag och Perla varit på vår sista unghundsträning, och den fick vi (åtminstone till hälften) faktiskt utöva i ljus! Härligt, våren är uppenbarligen på väg! Vi kommer också att finnas med på Roslagens Hundägarskolas hemsida så småningom, då vi trogna kursare idag blev fotograferade tillsammans med våra voffsar. Bilderna ligger inte ute där än, men så fort de har kommit ut där så lovar jag att berätta, för den som vill gå in och kika på oss! :-)

Träningen gick verkligen jättebra, och jag är SÅ glad att kunna ha min hund lös och verkligen kunna lita på att hon lyssnar på mig. Vad mycket roligare allting blir när man har den kontakten, och vad långt ifrån självklart det faktiskt är! Som säkert de flesta förstått njuter jag verkligen av att träna och utvecklas tillsammans med Perla, och därför har jag naturligtvis också anmält oss till en fortsättningskurs som börjar om fyra veckor, och direkt därefter ska jag och Luna börja på valpkurs... Många kurser blir det, men jag tror att vi faktiskt har igen den tid och de pengar vi lägger ut på detta flerfaldigt om! ;-)



En trött Perla, som är mer än lovligt nöjd med sig själv... ♥

 

 


... tack för idag!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

BRA JOBBAT CARIN OCH PERLA!

Jag är imponerad över hur engagerade och duktiga ni varit tillsammans Du och Perla-tösen:-).

Du kan få komma hem och fortsätta "kursa" med mina 10 Whippar sen:-).

Kramar Marie och släkten

2011-03-15 @ 21:46:05
URL: http://mibisans.se
Postat av: Katarina Uggla

Det är nog bäst att du vilar ordentligt syrran för snart blir det livat värre hos dig med en sån där liten en som du måste lära att tugga hårsnoddar, stjäla ostmackor osv...

Är grymt impad av alla lydnadskonstigheter du klarar av!! Själv håller jag på med lite småtrick, bla kan jag snart "gå som folk". Ska visa när vi träffas!!

Svansvift från Scilla

2011-03-15 @ 23:18:04
URL: http://misscurlysue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0