2011-03-25: Bus och vila


Idag skulle jag vilja säga att flickorna (som jag har börjat kalla dem) verkligen har funnit varandra, för det som hände idag tyckte jag var verkligt vackert. Flickorna lade sig nämligen bredvid varandra för att vila och sova. För mig är det ett tecken på att förtroende och avslappning dem emellan måste ha uppstått. Harmoni, för att uttrycka det kortfattat.

Å andra sidan - raka motsatsen till vila och lugn har också utvecklats under dagen: Å, så  tjejerna leker och busar med varandra nu! Luna har hittat en helt perfekt plats för bakläge. Tror att ni ganska enkelt kan lista ut vilket ställe jag syftar på utifrån bilderna...


"Hmm, kan jag pressa mig in här, månntro?"

 

"Jajamen, det gick ju fin-fint det här!"

(Även Perla fick plats här en gång i tiden,

vilket nu känns mycket svårt att tro!)

 

"Ha, ha, försök att komma åt mig NU om du kan!"

 

Slutligen i mitt tycke dagens finaste bild

- att vila tillsammans betyder i mina ögon förtroende... ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Finns bara ett ord att skriva:

HÄRLIGT!

Kramar Marie och Whippetligan

2011-03-25 @ 19:46:07
URL: http://mibisans.se
Postat av: Olga Sandlund

Perla + Luna = sant! Underbara bilder i aktion och vila. Dom gillar varandra det är ett som är säkert! Lika vackert att se varje gång hundar tyr sig till varandra och vilar tillsammans. Tack för att ni delar med er av ert liv med hund/hundar! Hälsningar Olga

2011-03-25 @ 19:53:03
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Katarina Uggla

Underbart!! Så härligt för er alla att få se dessa två djupingar lära känna varandra och utvecklas vidare till något alldeles nytt... Ser fram emot att själv få vara med om det så småningom...

Kram Nina

2011-03-25 @ 21:57:15
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Carin

Ja, jag kan verkligen bara hålla med om era kommentarer: det ÄR verkligen härligt att se de två njuta av att leka, busa OCH vila med varandra!Jag är så glad att flickorna har funnit varandra så snabbt, och det har ju helt klart att göra med att Perla är en så glad och positiv hund som gillar nyheter.



Och Olga: så roligt att höra att det är uppskattat, själv är jag jätteglad åt de kommentarer jag får, för är det något som gör en upplevelse ännu bättre så är det ju att få dela den med flera! :-)



Nina: Ja, du har verkligen något att se fram emot, men det vet du ju redan... ;-) Kan tänka mig att ditt och Scillas speciella uttryck känns nog så relevant?



Varma hälsningar från Carin, Perla och Luna!

2011-03-26 @ 13:59:18
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0