2011-05-25: Frisbeelycka


Igår var jag i Uppsala och träffade min diabetesläkare, och jag passade då också på att shoppa lite... En jättesnygg linneklänning bidde det till mig, ett rosa koppel till Luna (så att hon och Perla kan matcha varandra!), och så det som hundarna definitivt upskattade mest; nämligen en oxhudsfrisbee. Tjejerna har lekkampat om den så att det har stått härliga till, och jag kunde inte låta bli att passa på att fota lite under tiden...


Luna tuggar frisbee...

 

... och Perla också. Mums!

 

-Hallå; släpp den där hörru!

-Nä, nä, det är DU som ska släppa!

 

Luna Långben har ställt upp sig själv

på verandratrappen - visst är hon fin!?

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Luna är superfin:-). Är lite nyfiken på deras blå "nyanser"..... Har dom "samma" blå nyans, eller är någon mörkare/djupare blå än den andra?

Finns blå Whippar i olika färgskalor liksom:-)

Kramar och tack för fina härliga bilder på bloggen igen! Så kul att "hälsa på Perla" hemma via bloggen!

Kramar Marie och Mibisanar-ligan

2011-05-25 @ 21:53:23
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Scilla; -"Finns dom i matvariant!?! Det har jag aldrig fått av min matte... Ändå matvägrar jag mycket konsekvent varje morgon men matte verkar inte fatta galoppen. Jag har en alldeles egen i tyg, den börjar gå sönder fast jag inte har någon liten fin whippetkompis här hemma..."

Stålis; -"Korkade hundar. Varför nöja sig med torkat strunt när man kan få tag på färskt runt stugknuten? Jösses...."

Kram från oss alla!!

2011-05-26 @ 10:48:42
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Lycka är en leksak som också smakar bra – kan det bli bättre?!



Så lika dom är Luna och Perla! Ändå är dom inte släkt. Två små riktiga sötnosar!

Hälsningar Tantolga och dogsen i Motala



2011-05-26 @ 22:04:12
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Marie: Jo, de blå nyanserna flickorna emellan är ganska så olika, som du säkert anar på bilderna: Perla har en mörkare, djupare färg med en tydligare ål på ryggen, medan Luna har en ljusare, något "mattare" färg. Döm själv när du får se dem i sommar om du tycker att mina "omdömen" stämmer! :-)



Kram till er alla från Carin!

2011-05-26 @ 22:19:35
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0