2011-05-20: Äntligen orkar jag skriva igen...


Har haft (och har tyvärr fortfarande) en tuff period på det personliga planet, och därför har jag inte haft ork att skriva på ett tag. Så´nt är ju livet, ibland tistlar och ibland rosor, och det är väl också det som gör att man till fullo kan uppskatta de fina stunderna i livet - inget ljus utan mörker, så att säga. Och efter natten sägs ju också gryningen komma, och så får vi väl också hoppas att det blir även i detta fall.

När det gäller barn och hundar (som ju är det vanligast återkommande temat på denna blogg) så är dock allt alldeles utmärkt. Violas dansuppvisning var alldeles fantastisk, särskilt som de i hennes grupp tillslut bara var två små tjejer kvar (!) - gissa om dessa små, små fyraåringar var bedårande söta på den stora, stora scenen...? ;-)

Även hundarna mår utmärkt, och snart är det dags att börja på valpkurs med Luna - spännande! Hon är en riktigt framåt och orädd liten tjej, och det ska bli så roligt att få se hennes reaktion på alla de andra valparna... För Perla är det däremot snart dags för avslutning på den fortsättningskurs hon och jag går på, och sedan finns ingen mer kurs att gå på hos Jenny, som vår instruktör heter. Jenny sa faktiskt till och med att hon nog inte hade mer hon kunde lära oss, men det tror jag vad jag vill om! Däremot kan jag definitivt konstatera att vi absolut kan mer nu, och framförallt har fått en bättre kontakt, än om vi INTE hade gått alla dessa kurser - tack för det, Jenny! Men allra mest, tack Perla för att du är världens trevligaste hund...

Viola och Fia i sitt första dansnummer (med danslärarna i bakgrunden)...

 

... och här i det till synes mycket fartfyllda andra numret!

 

Så här många dansare var med i showen - över etthundra stycken!!!

 

Vi flickor mår som ni ser alldeles utmärkt...

 

... och som ni ser så bara ääälskar vi varandra. ♥

 

 

...och som jag hoppas att det stämmer.

 


Kommentarer
Postat av: Marie Sandberg

Kära vännen Carin,

Även om tider i livet kan vara tuffa så kommer det ändå - till slut - solsken tillbaka i livet! Tro mig - jag har varit där.......

Jag hoppas allt blir bra till sist, och tveka inte om du vill ringa och prata lite grann, även om jag blott är en ynka liten gammelmatte till Perla!

Kramar på er precis allihopa!

Ps. Vad vacker Viola var och vilken Show-girl!!! Vad månde bliva av henne framöver måntro?

Kramen Marie och Whippetligan!

Ta hand om er nu!

2011-05-20 @ 20:13:50
URL: http://mibisans.blogg.se/
Postat av: Katarina Uggla

Jag skulle gärna vilja utveckla detta med att efter regn kommer solsken... Min erfarenhet är att har man råkat ut för en orkan så följer en värmebölja!!

Det var verkligen roligt att få se några bilder o läsa några rader om era liv! Alla duktiga tjejer!!

Ta hand om varandra och kom ihåg att njuta av det lilla!!

Många kramar från Nina o hysteriska pussar från Scilla

2011-05-20 @ 21:36:08
URL: http://misscurlysue.blogg.se/
Postat av: Olga Sandlund

Livet bjuder på djupa dalar och höga toppar och allt däremellan. Ett dynamiskt flöde av händelser där man själv har kontroll över bara en bråkdel. Ibland är det bara öken och det enda man kan göra är att ta sig fram genom att sätta den ena foten framför den andra så hjälper själva livet till. Tänk att du i alla fall har kraften i att se skönheten och glädjen omkring dig och låter dig ryckas med i upplevelsen av danskonsten, i relationen till de bägge vackra hundarna och annat vackert som bara du vet. Varm kram Tantolga

2011-05-21 @ 09:38:21
URL: http://tantolga.blogspot.com/
Postat av: Carin

Tack snälla ni för de kloka orden - just sådana hoppfulla ord behöver jag faktiskt verkligen just nu, för livet är minst sagt jobbigt för stunden. Men jag gör precis som Olga beskrev det, jag sätter ena foten framför den andra och försöker att inte bara sätta mig ner och ge upp.



Kram till er alla!

2011-05-22 @ 12:12:50
URL: http://springpearl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0